Távoli megfigyelés

BE Product image

Az AIDA64 Business olyan fejlett távoli funkciókat biztosít, melyek használatával a rendszergazda úgy követheti nyomon valós időben ateljesszámítógépes hálózat állapotát és aktivitását, kérdezheti le a hálózatra csatlakozó kliensek hardver- és szoftverkomponenseinek adatait és veheti át a gépek irányítását, hogy el sem kell mozdulnia az asztala mellől.Alkalmazások és szolgáltatások indíthatók távolról, illetve távoli számítógépekkapcsolhatók ki vagyindíthatók újra. A Távvezérléssel a távoli gép teljes irányítása vehető át adminisztratív tevékenységek elvégzésére vagy fájlok mozgatására.

Távoli számítógépek megfigyelése

Az AIDA64 a hálózatban található számítógépekről számos, valós idejű információval tud szolgálni, és így lehetővé teszi a hardvererőforrások, a hálózat kihasználtságának megfigyelését, ellenőrzését. A szoftver minden egyes kliens állapotáról és aktivitásáról informálja a rendszergazdát, aki – ha erre a vállalatnál érvényben lévő irányelvek lehetőséget adnak – a futó alkalmazások számáról és a felhasználó által éppen látott ablakról is kap tájékoztatást.


A megfigyelésen túl a szoftver a beavatkozásra is biztosít eszközöket az adminisztrátor számára. Többek között lehetőséget ad arra, hogy üzenetet küldjön a távoli számítógépnek, továbbá fájlokat keressen, folyamatokat állítson le vagy képernyőképet készítsen rajta. E funkciókat a rendszergazda akár az összes kliensre is alkalmazhatja egyszerre: például ha a program futtatása menüpont kiválasztása után beírja a „notepad” parancsot, akkor minden számítógépen meg fog nyílni a Windows Jegyzettömbje.

Távoli rendszerinformáció

Az AIDA64 Business-szel nemcsak a helyi PC-ről, hanem bármely távoli számítógépről is kérhető részletes, valós idejű rendszerinformáció. Ilyenkor a szoftver famenüjében és az információs ablakaiban a távoli gép adatai jelennek meg és böngészhetők.


Távvezérlés

A szoftver lehetőséget ad arra is, hogy az adminisztrátor átvegye a távoli számítógép irányítását. E funkció révén jelentősen egyszerűbbé válik az olyan mindennapos rendszergazdai feladatok elvégzése, mint a felhasználóknak nyújtott támogatás, a hibakeresés és a karbantartás. Ha például egy dolgozónak gondja akad a munkahelyi számítógépével vagy egy alkalmazással, a távvezérlést használva úgy lehet segíteni neki, hogy nem kell kiszállni a helyszínre.


Az AIDA64 Businessben számítógépnév, felhasználónév vagy IP-cím alapján meghatározható, hogy mely számítógépek vagy felhasználók tudnak távoli kapcsolatot kezdeményezni, és jelszavakat is hozzá lehet rendelni az egyes távoli szolgáltatásokhoz, így csak az a személy fogja tudni ezeket használni, aki ismeri a jelszót.

Azt, hogy azadminisztrátor távoli kapcsolatot kezdeményezett, az AIDA64 Business természetesen minden távoli funkció esetében jelzi a kliensek felhasználóinak.